سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری

?

سکته قلبی (آنفارکتوس میوکارد) وقتی اتفاق می افتد که اکسیژن رسانی به قلب به دلیل انسداد عروق کرونر قلب ضعیف شود ؛ که البته با چند راهکار ساده می توان از بروز حملات قلبی جلوگیری کرد.

از آنجا که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان حملات قلبی است؛ ما در این مقاله از دکتر با من قصد داریم شما را با روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری آشنا کنیم، با ما همراه باشید…

برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟ که در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

پروبیوتیک را در رژیم غذایی خود قرار دهید

مصرف پروبیوتیک؛ یکی از روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری است. اما چرا؟

باکتری های موجود در دستگاه گوارش انسان علاوه بر اینکه باعث هضم راحت تر غذا می شود بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی و تنظیم التهابات بدن نیز می شود. به هم خوردن تعادل باکتری های مفید روده باعث بیماری هایی مانند بیماری التهاب روده و سندرم روده تحریک پذیر می شود؛ که خود می تواند علت سکته قلبی باشد.

جای دادن پروبیوتیک ها در رژیم غذایی روزانه می تواند تا حد زیادی از بروز بیماری های قلبی و در نهایت سکته قلبی در جوانان و میانسالان جلوگیری کند.

مصرف ادویه جات را فراموش نکنید!

جلوگیری از سکته قلبی?

طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که مصرف یک وعده غذایی سرشار از ادویه برای یکبار در هفته؛ می تواند مرگ ناشی از بیماری های قلبی را به حداقل برساند. بنابراین استفاده از ادویه هایی مانند آویشن، دارچین، رزماری، جوز هندی و …. را فراموش نکنید.

پیشگیری از سکته قلبی در خواب

چنانچه دچار عارضه وقفه تنفسی در خواب هستید سریعا به فکر درمان آن باشید. چرا که عارضه وقفه تنفسی در خواب می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد که همین موضوع رابطه مستقیمی با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بروز سکته قلبی دارد.

چنانچه دچار این عارضه هستید یا خانواده شما از خروپف شما در خواب شکایت می کنند؛ سریعا به فکر درمان این عارضه باشید تا از سکته قلبی در خواب جلوگیری کنید.

سایر روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری

در ادامه شما را با سایر روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری آشنا خواهیم کرد:

به سلامت دهان و دندانتان توجه کنید

یکی از ساده ترین روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری توجه به سلامت دهان و دندان است. دهان نیز مانند روده محل سکونت برخی باکتری های مفید و مضر برای قلب است که در صورت درمان بیماری های مربوط به دهان و دندان و همچنین زدن حداقل دو بار مسواک در روز می توانید از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کنید.

تزریق سالانه واکسن آنفولانزا

یکی دیگر از عوارض خطرناک آنفولانزا؛ سکته قلبی است که افراد بالای 65 سال بیش از سایرین در معرض خطر این بیماری هستند. به توصیه متخصصین تزریق سالانه آنفولانزا به ویژه در افراد بالای 65 سال توصیه می شود.

تست ورزش را سالانه انجام دهید

حتی اگر علائم بیماری های قلبی را هم ندارید با انجام سالانه تست ورزش می توانید از بیماری قلبی عروقی در طول 10 سال آینده کاهش دهید.

فعالیت بدنی روزانه را فراموش نکنید!

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری؛ انجام روزانه 60 الی 75 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی است. در صورتی که به دلیل درگیری های شغلی و شخصی امکان ورزش روزانه را ندارید، پیاده روی روزانه در حد 7500 قدم جایگزین بسیار مناسبی است.

مصرف نمک را به حداقل برسانید

از آنجا که مصرف نمک یکی از دلایل اصلی افزایش فشار خون است؛ مصرف بیش از اندازه نمک خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حملات قلبی را افزایش می دهد.

وزنتان را در حد استاندارد نگه دارید

جلوگیری از سکته قلبی?

یکی از دلایل حملات قلبی؛ افزایش وزن و افزایش چربی های شکمی است. بنابراین با کاهش وزن و آب کردن چربی های دور شکم تا حد زیادی می توانید از حملات قلبی پیشگیری کنید.

استرس خود را کنترل کنید

طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که یکی از دلایل بیماری های قلبی عروقی اعم از حملات قلبی؛ استرس و افسردگی است. بنابراین چنانچه دچار افسردگی یا استرس شدید هستید می توانید با مراجعه با پزشکان روانشناس و روانپزشک مشکلاتتان را درمان کنید. یکی از روش های موثر برای کنترل استرس و اضطراب انجام ورزش یوگا است.

استراحت و خواب کافی داشته باشید

در صورتی که استراحت و خواب کافی داشته باشید؛ آدرنالین و کورتیزول خونتان نیز کاهش پیدا می کند که همین موضوع باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تا پیشگیری از سکته قلبی می شود.

استعمال سیگار را ترک کنید

دود سیگار حاوی بیش از هزاران ماده شیمایی است که استعمال مداوم آن باعث بیماری های قلبی عروقی اعم از سکته قلبی در جوانان و میانسالان می شود. بنابراین با ترک مصرف سیگار و دخانیات تا حد زیادی می توانید از بروز سکته قلبی جلوگیری کنید.

علاوه بر موارد گفته شده رعایت موارد زیر نیز می توانند باعث پیشگیری از حمله قلبی شوند:

  • مصرف غذاهای کنسروی و فست فودی را به حداقل برسانید.
  • کاهش مصرف گوشت قرمز.
  • مصرف میوه جات و سبزیجات را مصرف نکنید.
  • مواد غذایی کم چرب را جایگزین مواد غذایی پرچرب کنید.
  • مصرف پروتئین حیوانی را به حداقل برسانید.
  • قهوه بنوشید.
  • روز خود را با مصرف پروتئین سالم آغاز کنید و در پایان روز نیز از مصرف پروتیئن سالم غافل نشوید.
  • تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • تا می توانید بخندید.

کلام آخر

روش های جلوگیری از سکته قلبی فوری عبارتند از: استراحت و خواب کافی، مصرف پروبیوتیک، مصرف میوه جات و سبزیجات، کنترل استرس و اضطراب، ترک سیگار، کاهش وزن و … که در این مقاله به طور مفصل درباره این روش ها صحبت کردیم.

چنانچه مشکوک به بیماری های قلبی هستید و سوالی در این زمینه دارید می توانید از پزشکان قلب و عروق دکتر با من مشاوره پزشکی به صورت آنلاین یا تلفنی در هر ساعت از شبانه روز دریافت کنید.

?